vrijdag, februari 16, 2007

Gegrilde superuien.

De ui is een van mijn favoriete groenten. Misschien is het begonnen toen we in Seattle, VS woonden waar een maand per jaar de zoete WallaWalla uien verkrijgbaar waren. Ik heb dan ook altijd verschillende soorten in huis, sjalotjes natuurlijk, gewone gele uien, rode en zoete als je die kunt krijgen. Toen ik bij de AH een tros met schofterig dure "oignons rose de Roscoff" zag kon ik me dus ook niet inhouden. Schitterende uien, heel dun velletje en licht rose gekleurd. Met deze uien gingen vroeger Bretonse boeren op de fiets hun klanten in Engeland langs, de onion Johnnies.

De uien in een zeer hete grilpan met olijfolie gegrild tot ze een beetje doorschijnend werden. Samen met gegrilde puntpaprika's, de aanhangende olijfolie, citroensap en wat peper opgediend.
Echt super lekker, de uien zijn heel mild zoet en aromatisch van smaak en blijven knapperig.

Geen opmerkingen: