zaterdag, april 14, 2007

Porkert Vleesmolen en Worstvuller

Na een redelijk geslaagde eerste poging zelf worst te maken was het duidelijk dat ik behoefte had aan een vleesmolen en een worstvuller. De Porkert vleesmolens zijn door bekende culinaire scribenten al genoeg onder de aandacht gebracht en de keus voor een vleesmolen was dus niet al te moeilijk. Alhoewel je worsten ook met de Porkert molens kunt vullen wilde ik een echte worstpers. De molens schijnen niet al te goed te werken voor het vullen van worst en mijn worsthelden Michael Ruhlman en Brian Poleyn adviseren dan ook het gebruik van een worstpers. Tot mijn grote vreugde blijkt Porkert ook een worstvuller te maken dus op naar Duikelman waar ze verschillende Porkert molens en de worstpers op voorraad hebben. Nog even getwijfeld of ik niet toch alleen de worstopzet bij de vleesmolen moest aanschaffen maar de worstpers was slechts twee maal zo duur en ziet er bovendien schitterend uit. Vleesmolen en worstpers aangeschaft en morgen aan de slag!

Geen opmerkingen: