zaterdag, september 01, 2007

Trio Pruimen op Sap Zetten.

Het is pruimentijd! Maar wat kun je er allemaal mede? Pruimen op sap zetten natuurlijk. Koot en Bie bedachten deze uitdrukking ooit om niet culinaire activiteiten te omschrijven. Vandaag maakte ik een trio pruimen op sap.
Ik had 700 gram kwetsen, een pondje Reine Claude en ook nog wat Reine Victoria.
Een liter brandewijn met daarin 100 gram rietsuiker, 25 Cardamon peulen, 3 steranijzen en 2 kruidnagels. Je hebt speciale inmaakbrandewijn, omdat die maar 28% alcohol heeft en al wat suiker en vanille bevat leek me dat niks en gebruikte ik standaard brandewijn met een alcoholgehalte van 35%.
De gewassen maar niet ontpitte pruimen met het brandewijnmengsel in een twee liter Weckfles gedaan. Over een paar maanden bericht ik u hoe het smaakt!

3 opmerkingen:

Frank zei

Al wat bekend? :)

Unknown zei

Hallo, ik ben heeel benieuwd of dat pruimenrecept goed resultaat gaf; ik heb namelijk duizenden pruimen dit jaar (vandaag alleen al bijna 600 geraapt), en ik zoek snelle maar fantastische recepten

Jurgen zei

Ja, alleen geen cardamom gebruiken. Blijft een jaar prima!
http://kokenmetkanker.blogspot.com/2007/09/pruimen-op-sap.html